grafický designer

Po dokončení studia na SVŠ Václava Hollara, obor design, jsem nastoupil na pozici grafika do kulturního týdeníku PROgram, který spadal pod REFLEX. Poté přes dva roky grafikem v měsíčníku VIDEO plus, vydávaný pod CINEMOU.

1994

Od roku 1994 započala má letitá spolupráce s MFF KARLOVY VARY. První rok jako art director katalogu a od roku 1995 jako hlavní grafik katalogů až do roku 2004.

1996

V září 1996 jsem nastoupil na pozici grafika do Cestovní kanceláře FISCHER. Zároveň jsem se věnoval obalům hudebních CD titulů (JANA KOUBKOVÁ — Absolonie a Tenerife Blues (Faust Records), EVA URBANOVÁ — České Vánoce (Supraphon) a knih (4 tituly spisovatelky Ruth Randellové). Nebo tiskovinám pro tv a filmovou společnost FEBIO.

2001

V CK jsem působil do září 2001, kdy jsem se osamostatnil a založil své grafické studio GRAPHIC ANSAMBLE. První kampaní se stal slavnostní koncert Hany Hegerové k jejím 70. narozeninám ve Vinohradském divadle.

Od prvního ročníku Mezinárodní přehlídky filmu, televize a videa FEBIOFEST (v roce 1993) jsem vytvářel programy a propagaci téhle filmové přehlídky. Festivalové plakáty tehdy navrhoval Aleš Najbrt nebo Pavel Lev (1993—1999). Od roku 2000 jsem převzal veškerou výtvarnou a grafickou činnost a stal se art directorem festivalu. Vznikly tak kompletní a ucelené kampaně. S FEBIOFESTEM jsem byl spjat do roku 2012, kdy se jeho název pozměnil na MFF PRAHA — FEBIOFEST. Mezi graficky nejlavnější ročníky patří 2006 tzv. „pampeliška“ nebo 2008 „filmové hnízdo“.

V letech 2001—2013 jsem svou činnost zaměřil i na jiné kulturní akce. Např. kampaň pro vystoupení sopranistky EVY URBANOVÉ, plakáty a kampaně k celovečerním filmům ČESKÁ SODA, ZATRACENÍ, obaly CD JAN KALOUSEK — Tak jo (Popron), PETR SPÁLENÝ — Obyčejný muž (Supraphon), profilová alba českých textařů pro Supraphon: JIŘINA FIKEJZOVÁ — To mám tak ráda, PAVEL VRBA — Jasná zpráva, EDUARD KREČMAR — Když jdou na mužskýho léta, JIŘÍ GROSSMANN — Jako kotě si příst, JIŘÍ ŠTAIDL — Lady Carneval, ZDENĚK BOROVEC Kam zmizel ten starý song.

Mimo kulturní oblast jsem vytvořil kampaň pro VZP (Všeobecnou zdravotní pojišťovnu) ve spolupráci s agenturou TRILABIT. Tvářemi kampaně byli (rychlobruslařka) MARTINA SÁBLÍKOVÁ a (krasobruslař) TOMÁŠ VERNER.

Ve spolupráci s brněnskou firmou WDA CZECH s. r. o. a ing. Tomášem Novákem, jsem výtvarně navrhl a vytvořil obsah webových stránek zpěvačky MARTY KUBIŠOVÉ. Web jsme tehdy společně Martě Kubišové věnovali k jejím 65. narozeninám.

Webové stránky kubisova.cz

2007

Na přelomu let 2007 a 2008 proběhla práce na rozsáhlé knize FENOMÉN FEBIO, která obsahuje všechny vyrobené TV pořady nezávislé filmové společnosti FEBIO za 15 let svého působení. Zárověň i souhrn ročníků filmového festivalu FEBIOFEST nebo věhlasné vánoční večírky MIŠ-MAŠe, kterých se účastnilo mnoho osobností z kulturní oblasti včetně prezidenta VÁCLAVA HAVLA.

2014

Od roku 2014, kdy jsem se stal hudebním vydavatelem, se můj grafický zájem zaměřuje na kompletní zpracování CD/LP a jejich propagační materiály — plakáty, pohlednice a podobně. Vznikly obaly pro tituly Hany Hegerové, Apollobeatu Jana Spáleného, Evy Olmerové, Orchestru Karla Vlacha, Viktora Sodomy, Semaforu, Protestsongů, Zemi československou, domov můj.

Pravidlenou součástí mé zmiňované grafické činnosti je navrhování novoročních PF, kalendářů, pohlednic, firemních log, webů apod.